brzęczenie w okolicach paska klinowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • markon15
    Classic
    • 2010
    • 5

    brzęczenie w okolicach paska klinowego

    Zamieszczone przez capriman
    możesz spróbować jeszcze inaczej-nie pamiętam dokładnie czy to możliwe,ale chyba raczej tak-pierścień-przelotka okalający grzybek można chyba wyjąć z tapicerki-jeśli to wyjmiesz to będziesz miał lepszą widoczność przez otwór i dostęp żeby przesunąć gdziekolwiek w bok grzybek żeby nie zapierał o tapicerkę i powinny się otwiorzyć

    sprawa sie wyjasnila, otoz ulamal sie ten pierscionek okalajacy rygielek i zostala tylko ta czesc na gorze ktora widac a to co siedzi w drzwiach to tego nie ma i jak rygielek sie chowa to nic go nie przytrzymuje na boki i buch sie chowa w srodku. skad by tu teraz taka mala czesc wziac kupic?? chyba ze cos innego wymysle i wykombinuje i dokleje zeby trzymalo rygielek w danej pozycji. ma ktos pomysla??? tapicerki nie sciagalem wiec tej ulamanej czesci nie posiadam.z gory dzieki za odpowiedzi
  • marecki1001
    Classic
    • 2009
    • 28

    #2
    brzęczenie w okolicach paska klinowego

    witam, pisałem już o tym problemie. ale mi nikt nie pomógł... .. teraz jestem troszkę mądrzejszy bo troszkę sprawdziłem z mechanikiem.
    sprawa jest następująca: Odpalam auto i na biegu jałowym coś brzęczy (jak jest ciepły już nie) i gdy włacze światła... ale gdy przycisnę drążek od napinacza paska alternatora to przestaje, puszczę i dalej to samo.. na ciepłym silniku nie ma brzęczenia a jak nacisnę i puszczę też nic sie nie dzieje. Tylko jak zimny bądź jak na światłach! co to może być według was... w sumie wiem, ale jak powiem to mi wszyscy będą potwierdzać.. Są dwie rzeczy, ale muszę wiedzieć by nie wchodzić w większe koszta, bo i tak będą drogie

    Komentarz

    • maciek1
      Ambiente
      • 2006
      • 155

      #3
      Nie wiem co to jest, ale je jeżdże z tym samym objawem już od 3 lat. Zawsze jak odpalam rano auto to jest ten dźwięk a później ustaje jak sie samochód rozgrzeje.
      Octavia 1.9 TDI 99' SLX COMBI 110KM AHF

      Komentarz

      • marco1
        Classic
        • 2009
        • 31

        #4
        Chłopaki a macie klimatyzację ? jak tak to ja stawiam na sprzęgiełko sprężarki

        Komentarz

        • marecki1001
          Classic
          • 2009
          • 28

          #5
          mam klimatronic....

          Komentarz

          • boozee
            Rider
            • 2008
            • 347

            #6
            marecki1001, albo rolka napinacza paska klinowego lub sprzegielko jednokierunkowe alternatora.
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

            Komentarz

            • marecki1001
              Classic
              • 2009
              • 28

              #7
              dzieki boozee.. tez to podejzewam, bo jak odkrecilismy z kolega napinacz i zakrecilismy kolkiem to bylo slychac szum czy cos takiego. a nie jestem pewien, ale sprzegielko alternatora jak sie krecilo to sie lekko chwialo na boki... ale nie wiem dokladnie

              Komentarz

              • lugab
                Rider
                • 2007
                • 439

                #8
                marecki1001, mam dokladnie to samo, 3 tygodnie temu wymienilem pasek, rolke, napinacz(caly kpl) i nadal mam ten objaw. Nie wiem, moze poprosty TTTM :?
                1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                Komentarz

                • fireman6
                  Rider
                  • 2009
                  • 360

                  #9
                  Ja miałem podobnie takie nieregularne metaliczne co jakiś czas brzęczenie, tylko na zimnym później cisza. Wymiana sprzęgiełka alternatora i cisza
                  Skoda Octavia 1.9TDi Ambiente Rider 04r
                  Zapraszam https://www.facebook.com/detailingzpasja

                  Komentarz

                  • boozee
                    Rider
                    • 2008
                    • 347

                    #10
                    marecki1001, lugab, a sprawdzaliscie czy sprzgielko ma luzy w "poziomie" tzn. wzgledem alternatora?
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                    Komentarz

                    • lugab
                      Rider
                      • 2007
                      • 439

                      #11
                      Zamieszczone przez boozee
                      a sprawdzaliscie czy sprzgielko ma luzy
                      a co to za sprzęgiełko, to przypadkiem nie jest tylko od klimy??, ja nie mam klimy :?
                      1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                      Komentarz

                      • boozee
                        Rider
                        • 2008
                        • 347

                        #12
                        lugab, sprzegielko jednokierunkowe alternatora.Jest to rolka na alternatorze.Jak gasisz diesla to on "kopie"w przeciwna strone,a nizeli podczas pracy silnika i wtedy sprzegielko niweluje to kopniecie.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                        Komentarz

                        • lugab
                          Rider
                          • 2007
                          • 439

                          #13
                          boozee, teraz troche zglupialem, jak kupowalem czesci do wymiany to podobno byl to kpl, byl pasek, napinacz (takie duze cus z malym amorkiem) i jakaś rolka.....podobno to byla calosc, i nic wiecej tam nie ma, tak twierdzil koles w motoryzacyjnym :evil: , jak sie bede widzial z mechaniorem to powiem niech sprawdzi to sprzegielko.
                          .....i znowu sie czegos dowiedzialem o moim szkodniku ...
                          1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                          Komentarz

                          • boozee
                            Rider
                            • 2008
                            • 347

                            #14
                            lugab, tak zgadza sie, ja tez na poczatku myslalem, ze to to i kazalem mechanikowi wymienic komplet ale po wczytaniu sie w forum i napisaniu nowego teamatu okazalo sie, ze jest jeszcze rolka na alternatorze(sprzegielko), ktora mi halasowala i podczas demontazu alternatora okazalo sie, ze ma luzy, wiec kazalem ja wymienic-jak rekal odjal(polski mechanik).Natomisat angielscy spec. mowili, ze jak chce miec nowa rolke(czyt.sprzegielko) to tylko razem z nowym alternatorem...Glupota.Zaplacilem £90(robocizna+czesc).
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                            Komentarz

                            • Tomek_dx
                              Rider
                              • 2008
                              • 398

                              #15
                              Lugab Aby wymienić sprzęgiełko trzeba mieć odpowiedni klucz np taki:

                              Uwaga są dwa rodzaje alternatorów Valeo i Bosch i dwa rodzaje tego środkowego klucza XZN lub Torx (12 lub 6 kątny)

                              A sprzęgiełko alternatora jest wbudowane w koło pasowe altka i wygląda tak:


                              W oryginale jest produkowane przez firme INA
                              Tomek

                              Komentarz

                              • chelbek
                                Drive
                                • 2009
                                • 54

                                #16
                                a ja napisze tak:

                                jak rano odpalisz to otówórz maskę i spr. przy pasku klinowym taki wystający "bolec", staraj się go przekrzycić w lewo, jak przestanie brzeczeć to znaczy że jest to napinacz paska klinowego..

                                jak go wymieniłeś to podobno jest normalne,

                                jak masz wątpliwości i jesteś z wawy, to podjeć na syreny (powiedzą ci)

                                pozdr.
                                Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

                                Komentarz

                                • lugab
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 439

                                  #17
                                  Tomek_dx, dzieki za info, raczej podjade z tym do mechaniora niech sprawdzi co i jak
                                  chelbek, jutro postaram sie to zrobic, dzisiaj juz ciemno i u mnie strasznie leje
                                  Zamieszczone przez chelbek
                                  jesteś z wawy, to podjeć na syreny
                                  , no roche mam daleko :szeroki_usmiech , jakies 2000km, ale dzieki

                                  jutro popatrze co i jak, mowiac szczerze to mi jakos bardzo nie przeszkadza, jesli nie spowoduje to jakiejs usterki to chyba narazie odpuszcze grzebanie.
                                  1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                                  Komentarz

                                  • boozee
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 347

                                    #18
                                    lugab, z tego co pamietam, to ta rolka moze miec duzy wplyw na usterke silnika tzn. po jej "zerwaniu sie" pasek klinowy moze wkrecic sie w rozrzad.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                                    Komentarz

                                    • lugab
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 439

                                      #19
                                      Zamieszczone przez boozee
                                      pasek klinowy moze wkrecic sie w rozrzad
                                      przekaonalec mnie , jade jutro niech mechanior to pooglada, lepiej nie ryzykowac
                                      1.9 TDI ALH, narazie 90KM

                                      Komentarz

                                      • boozee
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 347

                                        #20
                                        lugab, tez tak zadecydowalem i mam spokoj.
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                                        Komentarz

                                        • kris90
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 64

                                          #21
                                          ja juz zglupialem - mam taki sam objaw, ten 'bolec' grzechocze na zimnym silniku i jak go docisne w lewo to przestaje. To jest to w koncu wina napinacza czy sprzegielka?
                                          Dzieki.

                                          Komentarz

                                          • rafalis222
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 160

                                            #22
                                            Wyrobiona tulejka od napinacza jest tam taki silowniczek i on własnie jest na takiej tulejce ona sie wyrobi i to brzeczy .Wymienialem juz to w całości ale to drogi interes no ale innego wyjścia nie ma

                                            Komentarz

                                            • Tomek_dx
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 398

                                              #23
                                              kris90 Zazwyczaj (w 80%) napinacz tak sam z siebie nie pada. Zbyt duże drgania które go wykańczają powoduje zacierające się sprzęgiełko alternatora. Jak wiesz im większy pobór prądu tym ciężej (większy opór) stawia alternator. Czy to sprzęgiełko można posrednio sprawdzić w nst sposób. Wzrost drgań powinno powodować obciążenie alternatora poprzez włączenie świateł, ogrzewania tylnej szyby i np wentylatora dmuchawy.
                                              Można też zdjąć pasek i pokręcić kołem pasowym w jedną stronę powinno działać w ten sposób że gwałtowne zatrzymanie koła nie powoduje zatrzymania ośki altka tylko ośka i alternator robi jeszcze ok 1/4 obrotu. W drugą stronę działa na stałe.
                                              Również po założeniu nowego napinacza rolka napinacza nie powinna drgać z dużą częstotliwością tylko lekko falować.
                                              Oczywiście w tych 20% pozostałych przypadkach może po prostu po duzym przebiegu auta wyrobić się sam napinacz jak np padnie łozysko w rolce czy zacznie cieknąć i rozszczelni sie czarny amortyzator napinacza.
                                              Trudno to ustalić i oczywiscie najlepiej wymienić komplet tj napinacz sprzegiełko i rolke zwrotną a ma się wtedy pewność i spokój na min 100tys km.
                                              Ja byłem w serwisie i zdiagnozowali że sprzęgiełko jest OK (nie było zapieczone) i wymieniłem sam napinacz. Jednak okazało sie że wytrzymał 3 m-ce i zaczął znów grzechotać. Dopiero od wymiany sprzęgiełka i kolejnego napinacza (dodatkowe 250pln w plecy) drgania ustały i jest spokój od 20tys km
                                              Tomek

                                              Komentarz

                                              • kris90
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 64

                                                #24
                                                Tomek_dx, rzeczywiscie, przy wlaczonych swiatlach ten niemily dzwiek nasila sie. Czyli wnioskuje ze najlepiej wymienic i sprzegielko i ten amortyzatorek z rolka i miec swiety spokoj?

                                                Komentarz

                                                • boozee
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 347

                                                  #25
                                                  kris90, Dokladnie!!!Jak pomoglismy wiesz co nacisnac
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...